INFORMUJEMY, ŻE PRZERWA WAKACYJNA W TYM ROKU JEST W MIESIĄCU SIERPNIU
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Reset
Reset

    ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE OD PANI GABRYSI

    ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE OD PANI GABRYSI

    WITAM WAS KOCHANI!

    Dzisiaj rodzaje ćwiczeń słuchowych: -porównywanie różnych odgłosów - naśladowanie słyszanych odgłosów - dostrzeganie, rozpoznawanie, różnicowanie dźwięków z otoczenia - wyróżnianie, rozpoznawanie i powtarzanie głosek - łączenie obrazków z danym odgłosem -uderzanie w stół, instrument wedle określonego rytmu.

     

    https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry

    https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

    https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

     

    1. „Rymy w zagrodzie”

    Wiersz ten można wykorzystać do ćwiczeń słuchowych. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach).

    Raz na grzędzie bura kurka

    nastroszyła swoje...( piórka)*

    Inna kurka głośno gdacze

    Żółta kaczka pięknie…(kwacze).*

    Baran po swojemu beczy,

    koza w kozie z żalem…(meczy).*

    Gniady konik w stajni hula,

    pszczółki lecą wprost do…(ula).*

    traktor w polu głośno huczy,

    a na łące krówka…( muczy)*

    gdy wróbelki nam ćwierkają,

    dzieci rymy…( dobierają).*

     

    W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci odgadują brakujące rymy.

     

    Propozycje domowych zabaw słuchowych:

    • Co słyszą moje uszy? Zasłaniamy dziecku oczy, następnie prosimy, żeby opisało co słyszy wokół siebie.
    • Rozpoznaj dźwięki. Kładziemy przed dzieckiem od 3 do 5 przedmiotów (w zależności od jego wieku i umiejętności) mogą to być np. klucze, garnek z łyżką, monety, foliowa torebka, instrumenty, to co mamy pod ręką i wydaje dźwięk. Następnie dziecko po kolei sprawdza każdą rzecz i próbuje zapamiętać jaki dźwięk dany przedmiot wydaje. Kolejnym elementem zabawy jest rozpoznawanie przedmiotów  tylko za pomocą słuchu, dziecko zamyka lub zasłania oczy.
    • Skąd dochodzi dźwięk? Zadaniem dziecka jest podążanie z zamkniętymi oczami za dźwiękiem np. dzwoneczka, gwizdka, grzechotki. Uwaga, przed przystąpieniem do zabawy sprawdźmy czy przestrzeń, w której odbywać się będą ćwiczenia jest bezpieczna, pozbawiona kantów i przeszkód o które dziecko może się zaczepić.
    • Kto mnie woła? Dziecko nie widzi osób, które je wołają - można zmieniać barwę i natężenie głosu np. mama może mówić bardzo grubym głosem, a tata cieniutkim.
    • Ile dźwięków słyszysz? Odgadywanie ilości wystukanych, wyklaskanych dźwięków.
    • I wiele innych... np. możemy pobawić się w głuchy telefon, pograć na instrumentach lub pokrywkach i garnkach, zmieniać natężenie głosu, mówić szeptem, normalnie lub głośno, pośpiewać, recytować wiersze np. jak roboty, jak staruszkowie, jak małe dzieci, jak ktoś smutny lub wesoły.W załącznikach 1,2 są karty pracy z przykładami ćwiczeń słuchowych,w następnych inne ciekawe ogólnodostępne karty pracy ćwiczeń narządów mowy , rozwijających mowę wydawnictwa Harmonia
    Data dodania: 2020-05-19 11:53:29
    Data edycji: 2020-05-19 11:56:12
    Ilość wyświetleń: 862
    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej
    Biuletynu Informacji Publicznej