PRZERWA URLOPOWA PRZEDSZKOLA PRZEWIDZIANA JEST NA SIERPIEŃ 2022

Czcionka:

A+A-

Kontrast:

    ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE OD PANI GABRYSI

    ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE OD PANI GABRYSI

    WITAM WAS KOCHANI!

    Dzisiaj rodzaje ćwiczeń słuchowych: -porównywanie różnych odgłosów - naśladowanie słyszanych odgłosów - dostrzeganie, rozpoznawanie, różnicowanie dźwięków z otoczenia - wyróżnianie, rozpoznawanie i powtarzanie głosek - łączenie obrazków z danym odgłosem -uderzanie w stół, instrument wedle określonego rytmu.

     

    https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry

    https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

    https://www.youtube.com/watch?v=VyXhyl00qGw

     

    1. „Rymy w zagrodzie”

    Wiersz ten można wykorzystać do ćwiczeń słuchowych. Zadaniem dziecka jest odgadywanie brakujących rymów ( słowa w nawiasach).

    Raz na grzędzie bura kurka

    nastroszyła swoje...( piórka)*

    Inna kurka głośno gdacze

    Żółta kaczka pięknie…(kwacze).*

    Baran po swojemu beczy,

    koza w kozie z żalem…(meczy).*

    Gniady konik w stajni hula,

    pszczółki lecą wprost do…(ula).*

    traktor w polu głośno huczy,

    a na łące krówka…( muczy)*

    gdy wróbelki nam ćwierkają,

    dzieci rymy…( dobierają).*

     

    W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci odgadują brakujące rymy.

     

    Propozycje domowych zabaw słuchowych:

    • Co słyszą moje uszy? Zasłaniamy dziecku oczy, następnie prosimy, żeby opisało co słyszy wokół siebie.
    • Rozpoznaj dźwięki. Kładziemy przed dzieckiem od 3 do 5 przedmiotów (w zależności od jego wieku i umiejętności) mogą to być np. klucze, garnek z łyżką, monety, foliowa torebka, instrumenty, to co mamy pod ręką i wydaje dźwięk. Następnie dziecko po kolei sprawdza każdą rzecz i próbuje zapamiętać jaki dźwięk dany przedmiot wydaje. Kolejnym elementem zabawy jest rozpoznawanie przedmiotów  tylko za pomocą słuchu, dziecko zamyka lub zasłania oczy.
    • Skąd dochodzi dźwięk? Zadaniem dziecka jest podążanie z zamkniętymi oczami za dźwiękiem np. dzwoneczka, gwizdka, grzechotki. Uwaga, przed przystąpieniem do zabawy sprawdźmy czy przestrzeń, w której odbywać się będą ćwiczenia jest bezpieczna, pozbawiona kantów i przeszkód o które dziecko może się zaczepić.
    • Kto mnie woła? Dziecko nie widzi osób, które je wołają - można zmieniać barwę i natężenie głosu np. mama może mówić bardzo grubym głosem, a tata cieniutkim.
    • Ile dźwięków słyszysz? Odgadywanie ilości wystukanych, wyklaskanych dźwięków.
    • I wiele innych... np. możemy pobawić się w głuchy telefon, pograć na instrumentach lub pokrywkach i garnkach, zmieniać natężenie głosu, mówić szeptem, normalnie lub głośno, pośpiewać, recytować wiersze np. jak roboty, jak staruszkowie, jak małe dzieci, jak ktoś smutny lub wesoły.W załącznikach 1,2 są karty pracy z przykładami ćwiczeń słuchowych,w następnych inne ciekawe ogólnodostępne karty pracy ćwiczeń narządów mowy , rozwijających mowę wydawnictwa Harmonia
    Data dodania: 2020-05-19 11:53:29
    Data edycji: 2020-05-19 11:56:12
    Ilość wyświetleń: 470
    Bądź z nami
    Aktualności i informacje
    Biuletynu Informacji Publicznej